Trello giver dig mulighed for at holde overblik på dine oprettede projekter eller den næste familieferie.
Du har mulighed for at lister (eller boards og underliggende cards som det hedder) Det giver dig mulighed for at organisere og prioritere dine projekter på en sjov, fleksibel og med de relevante personer du ønsker.
Detaljer
Alt i Trello er bygget op omkring det der kalder boards. Så når du har oprettet dig, har du mulighed for at oprette et board som du f.eks. kalder "Ny bil" - "Konfirmationen 2021" eller "Arbejdet". Så har du oprettet en overordnet opslagstavle, hvor du herunder kan tilknytte en liste. En liste er koloner som holder styr på dine "cards" (som vi lige kommer tilbage til). En liste kunne f.eks. være "Husk at" eller "Igangværende" eller afsluttet. Nu har du koloner til holde styr på dine cards.

Cards (Se dem som gule postes)
Når du har oprettet en liste, kan du tilknytte et kort til listen. Et kort er en konkret opgave der skal udføres i dit overordnet projektet og med listen, kan du holde styr på hvor i det er i processen. Når du opretter et kort, opretter du opgaven, som f.eks. kunne være "Husk at køb" eller "Vi skal have lavet følgende" til det kort, kan man efterfølgende tilknytte en person og en deadline.
Alle som er medlemmer af et board kan lave nye opgaver – og alle kan flytte dem mellem listerne. Det er faktisk det som er med til at gøre Trello så smart. Så når du har oprettet et kort og tildelt en opgave til en ven eller kollega, så kan den person flytte kortet til "Afsluttet" når det er løst. Derudover kan i løbende kommenterer på kortet, så alle noter altid er samlet på den enkelte opgave og man ikke efterfølgende skal finde en mail eller et notat skrevet på et løst stykke papir.

Når man klikker på et card åbner det op – og det er netop her man kan skrive uddybende beskrivelser, tilføje lister, links etc., og man kan endda vedhæfte en fil. Man kan også tilføje en kommentar, og dermed starte en samtale i teamet omkring den specifikke opgave.
Indbygget workflow-automatisering med Butler
Med den indbygget butler har i mulighed for at tilføje en række komandoer til et kort som f.eks. kunne være:
Regler
Calendar
og deadlines m.m.
Arbejd i teams
Uanset om det er til arbejde, et sideprojekt eller endda den næste familieferie, hjælper Trello dit team med at holde overblik. Det sikre at alt bliver husket og alle er med på hvad der mangler, hvad der er kørende og om noget af afsluttet.
Trello er perfekt til dig som gerne vil have overblik når det gælder projekter i hjemmet eller på arbejdet. Det er faktisk kun fantasien der sætter begræsninger for hvad du vil holde styr på, planlægge eller dele med andre.